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LSSO Executive Elections 2022 | Élections de l'exécutif de la SÉÉDO 2022

Elections for LSSO Executive positions will be taking place during this year’s Annual General Meeting, which will be held on Saturday, June 4th at 11:30 AM (subject to change). Candidates must be enrolled in an undergraduate law program (e.g., JD, JD/MBA, or other related programs) at an Ontario law school during the 2022-2023 school year.

The 4 positions for election are:

(1) President; (2) Vice-President (Internal); (3) Vice-President (External); (4) Equity Officer.

Candidates are elected in this order by the LSSO Council. Candidates for President must not serve as an executive on their law school's student government in the upcoming year. To learn more about each position and the LSSO’s governance structure, please review the LSSO constitution. You may also contact the current Executives to inquire about their role and experience this past year.

Candidates may only run for one position. Candidates are welcome to contact Ocean Enbar, outgoing LSSO President, at president@lsso.ca for more information about a position of interest or the election process.

Those interested in running for one of the above positions are required to send a 500 word platform to president@lsso.ca. Platforms must either be in English or in both English and French.

Candidates will have an opportunity to give a brief (2-3 minutes) speech during the AGM as well as answer questions from Council. Platforms are due on Wednesday, May 22nd at 11:59 PM. All confirmed candidates will be emailed after this date with more information on election procedures. ---------

Guidelines for platform submissions:

- Please include your email address; - 500 word limit (please include a word count); - Platforms should be submitted in a Word document; - Platforms must be in plain text. Graphics and photos are not permitted and will be removed; - Platforms must include a brief statement describing the candidate’s eligibility for election (i.e., year of study, degree program, name of law school); - Platforms must clearly indicate which position the candidate is running for; - Candidates may only run for one position. -- Les élections aux postes de l'exécutif de la SÉÉDO auront lieu lors de l'assemblée générale annuelle de cette année, qui se tiendra le samedi 4 juin à 11 h 30 (la date et l'heure peuvent être modifiées). Les candidats doivent être inscrits à un programme de droit de premier cycle (par exemple, JD, JD/MBA ou autres programmes connexes) dans une faculté de droit de l'Ontario pendant l'année scolaire 2022-2023.


Les 4 postes à élire sont les suivants

(1) Président ;

(2) Vice-président (interne) ;

(3) Vice-président (externe) ;

(4) Responsable de l'équité.


Les candidats sont élus dans cet ordre par le Conseil de la SÉÉDO. Pour en savoir plus sur chaque poste et sur la structure de gouvernance de la SÉÉDO, veuillez consulter la constitution de la SÉÉDO. Vous pouvez également contacter les membres actuels de l'exécutif pour vous renseigner sur leur rôle et leur expérience au cours de l'année écoulée.


Les candidats ne peuvent se présenter qu'à un seul poste. Les candidats sont invités à contacter Ocean Enbar, président sortant de la LSSO, à l'adresse president@lsso.ca pour obtenir de plus amples informations sur un poste qui les intéresse ou sur le processus électoral.


Les personnes souhaitant se présenter à l'un des postes ci-dessus doivent envoyer un programme de 500 mots à president@lsso.ca. Les plates-formes doivent être rédigées en anglais ou en anglais et en français.


Les candidats auront l'occasion de faire un bref discours (2-3 minutes) pendant l'AGA, et de répondre aux questions du Conseil. La date limite de dépôt des candidatures est fixée au mercredi 22 mai à 23h59. Tous les candidats confirmés recevront un courriel après cette date avec plus d'informations sur les procédures d'élection.


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Directives pour la soumission des plates-formes :

- Veuillez indiquer votre adresse électronique ;

- Limite de 500 mots (veuillez inclure un compte de mots) ;

- Les plates-formes doivent être soumises dans un document Word ;

- Les plates-formes doivent être en texte clair. Les graphiques et les photos ne sont pas autorisés et seront supprimés ;

- Les plates-formes doivent inclure une brève déclaration décrivant l'admissibilité du candidat à l'élection (c'est-à-dire l'année d'étude, le programme de diplôme, le nom de la faculté de droit) ;

- Les plates-formes doivent indiquer clairement à quel poste le candidat se présente ;

- Les candidats ne peuvent se présenter qu'à un seul poste.







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